Wednesday, August 31, 2011

Di Perantauan

August 2009 - August 2010

Masih teringat ketika aku bersama anak2 menaiki kapl terbang kesini. Umar, tak berapa selesa zzzz dalam bassinet, maklumlah dia agak panjang sedikit dan bassinet tu, nganm2 je ngan dia. Bagi mengelakkan Umar dari asyik terjaga dan menangis, kukorbankan seat aku untuknya. Fatin plak, syok aje zzzz dekat seatnya. Tetap, kekadang tu, terjaga jugak pasal tak selesa. Sekejap panas...sekejap sejuk aircondnya. Aku? zzzz kat bawah ajela.

Sesungguhnya pengalaman ini amatlah berharga buatku. Tk pernah terlintas difikiran, akan satu hari nanti aku diterbangkan dalam MAS selama 13jam untuk kesini. Alhamdulillah, syukur.. setelah 8 bulan terpisah dengan hubby, yg ditugaskan utk berkhidmat disini semenjak 3 Jan 2009 lagi.

Sedih, sebak... bila terkenangkan kembali detik pertemuan kami sekeluarga di Heathrow London. Syukur, masih dipanjangkan usia kami untuk bersatu kembali. Fatin memang sudah tak sabar menantikan detik itu..dan Umar, masih kecil...9 bulan usianya ketika itu.

Setibanya aku disini, cuaca sudah agak sejuk. Berangin aje.. aku difahamkan, waktu itu penghujung summer. Tak lama kemudian Ramadhan pun menjelang.. berpuasa diperantauan. Sahur diawal pagi...berbuka sekitar 8mlm. Uish...boleh kurus macam nih.

Sekarang... aku sudah setahun berada disini. Fatin sedang cuti sekolah...summer holiday. Aku pula, dah 7 bulan mengandung. Alhamdulillah, rezeki diperantauan. tak lama lagi puasa... macam mana agaknya berpuasa tahun ini.. Harapnya, lagi bagus dari tahun lepas. Aku bakal bersalin Novemeber ini.

August 2010 - August 2011


Menghitung hari sudah nih.... Menunggu saat dan tikanya untuk melahirkan anak yg ketiga... Tidak lama lagi nih... harapnya semua urusan dipermudahkan.. InsyaAllah... Mak akan sampai kesini tak lama lagi. Athifah akan tiba terlebih dahulu dari mak. Mereka akan menjejakkan kaki disini buat pertama kalinya...Autumn Winter pulak... sejukkk laa kan...Alhamdulillah, dengan izin Allah, dapatlah mak berjalan jalan sekitar London. Confinement period tiga bulan dari 28 Oct 2010... Makanya, habis confinement ialah 28 Jan 2011. Mak akan pulang ke tanah air... manakala my hubby ditugaskan utk menghantar student balik ke Msia on the same day but different time.... so, single sekejap ngan anak2 dirumah...

October 2010

Umar genap 3 tahun pada 8 Oct 2010, then Shasha dilahirkan pada 28 Oct 2010... ngam ngam aje 2 tahun kan? Well planned i guess...hehe... but having 2 infants is not easy.. it is a hard work! Tp, Umar selaku abang, amat baik dengan adiknya Shasha... dan Shasha mmg manja dengan satu-satu abangnya itu.

No comments:

Post a Comment

Dear FATIN, UMAR and SHASHA

Allah knows what is best for us and everything that happened to us is because Allah wants it to happen.  When we get rejected, or we f...